Meillä oli äitin kanssa viikko 9 talvilomaa. Niin oli Hugollakin ja hänen perheellään. Hugo tuli meille viikoksi hoitoon, kun muu perhe oli lomailemassa ulkomailla. Minusta se oli ihan huippua!! Me käytiin mummilassa ja Hugo hurmasi myös mummin ja Ukin, mähän olen kietonut ne tassuni ympärille jo ihan pennusta asti. Sunnuntaina me käytiin sit koirakylpylässä Hyvinkäällä.Mukanamme olivat myös Penu, Doris ja Baila. Siellä oli ihanaa taas hypellä piiitkillä loikilla altaaseen!! Hugo oli ainut joka ekakertalaisena sai liivit päälleen ja uittajan. Ei sen kauaa tarttenu niitä liivejä pitää ko uimaope sano et tää on kyl niin vesikoira, ettei se mitn liivejä tartte!! Siellä sit uitiin kaikki täysillä koko puoltuntinen ja kotimatka oli aika hiljainen. Maanantaina meillä oli ohjelmassa agilitya ja sinnekin Hugo tuli tietty mukaan. Se on fixu tuo minun poikani, muutaman kerran jälkeen meni putkea kuin ohjus. Sit ko äiti sitä kovin kehui, se sai hirmusen hepulin ja viiletti ympäri rataa kuin tuulettaen omaa upeaa suoritustaan. Lenkkeiltiin myös kovasti, oli tosi upeat ulkoilukelitkin. Lisäksi pihalla saatiin juosta ja peuhata ihan vapaana. Loppuviikosta käytiin Riihimäellä Maritan luona kylässä, tai sinne mä en päässy mukaan mut äiti meni Hugon kanssa. Mä vähän yllätyin kun äiti toi mun pojan alasti takaisin. Tokihan mä oman poikani tunsin, mutta oli se kyl erinäkönen ihan nakuna.

Tommosena karvapallerona Hugo tuli meille.

Tämmösellä pikkuturkilla se lähti sit kotiapäin.

Vähänkös mua nauratti!!!
Mutta ennen tota turkin ajelua me keräiltiin kilpaa lumipalleroita turkkeihimme.

Kumpikin keräsi ihan kiitettävästi rinnukset ja mahanaluset täyteen. 

Ja mä jäin tällä tuloksella toiseksi, Hugolla oli vielä muhkeemmat pallurat.

Ystäväni Tiia kävi meitä myös leikittämässä, kun tuli omalle mummolleen kylään meidän naapuriin. Kivaa oli kaikilla meillä kun Tiia heitteli lumipalloja meille.

Leikkihetken jälkeen Hugokin oli ihan väsy.

Lauantaina meille oli oikeen juhla-ateria, saatiin peuran luuta herkutella! Illemmalla sit meille koitti Hugon kanssa eron hetki, kun perheensä saapui omaansa noutamaan. Hugo oli kyllä niin tohkeissaan, ei tiennyt kenen luona olisi ja ketä kulloinkin pusuttelisi.....siispä jakeli niitä minkä kerkesi ja oli niin tohkeissaan. 
Minulla alkoi juoksut juuri tuolloin lauantaina, joten äitin mielestä se oli kyllä ihan hyvä ajoitus Hugon lomailun päätteeksi. Sitten mua ei naurattanut enää yhtään kun pyhäaamuna äiti teki mustakin nakun!! Onneksi ei ollut poika enää näkemässä!! 

Itseasiassa tää keväisempi look on ihan jees.....askelkin kulkee paljon keveämmin.