Lauantai 19.pvä noustiin äiskän kanssa tosi aikasin ylös. Mä varmistelin, että mua ei unohdeta reissusta ja asetuin matkakassin viereen maate. Kyllähän mä tajusin jo edellisiltana että reissua pukkaa, kun äiti pakkaili kuumeisesti. Puoli seitsemäksi mentiin pihalle ja pianhan sieltä saapuikin Penu, Katja ja Sampo. Penun kanssa matka sujuikin sit mukavasti, niinkuin aina ennenkin.

Jyväskylässä olikin aika hulina päällä jo heti aamusta. Hyvin kyllä löytyi autolle paikka matkakeskuksen parkista. Siitä semmosta jännää putkea pitkin käveltiin kohti paviljonkia. Sampo herrasmiehenä kantoi sekä Penun että mun näyttelyhäkit. Kehän laidalle päästyämme alkoi taas häkin kasaus ja sit päästiin sinne huilimaan ja vuoroamme ootteleen. Ilokseni myös Maija ja Camilla tulivat seuraksemme.      Penulla meni hienosti kehässä, ainoastaan 2 AVO-koiraa sai ERIn, ja toinen niistä siis Penulle!! Minäkin sain sit vuorollani ERIn ja olin luokkakolmonen tosi kivalla arvostelulla. Ystävämme Mari pärjäsi todella hyvin sekä kasvattiensa kautta kuin myös ollen Vilman kanssa VSP sekä Pepsi ja Pekka PN2 +ROP VET!! Miltei kaimani Iines sai myös varasertin!Kun näytelmät oli näytelty,Penu lähti perheineen lähistölle kyläilemään ja sieltä kotiin. Me taas mentiin Maijan kyydillä kiiruusti Muurameen, juotiin kahvit ja sit mun vuoro oli jäädä lepäileen kun Hugo pääsi Maijan, Camillan ja äiskän kanssa TOKO-tunnilleen. Äiti kertoi mulle jälkeenpäin, että hienosti Hugokin osaa jo käyttäytyä treeneissä ja kovin poika oli innokaskin oppimaan uutta.  Tokoilujen jälkeen mullakin oli kunnolla aikaa leikkiä poikani kanssa. Käytiin metsälenkilläkin ja mua harmitti suuresti kun poika veteli semmosta vauhtia, etten enää perässä pysynyt. Vaikka yritin välillä komentaakin, ei se Hugon vauhtia pysäyttänyt. Sitten mä iltasella tein vaikutusta Heikkiin, tarjoamalla tämän tästä sille puputemppua. Taisin kyllä hyvin onnistuakin, ainakin sain herkkuja kovasti.

1322375727_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tässä me ollaan, äiti ja poika......vähän niinko pupu ja orava. Selkeesti on periytyny noi puputemppugeenit!!

Ilta vierähti rattoisasti saunoen, syöden ja seurustellen. Hugo esitteli mulle lelujaan ja viiletettiin ympäri asuntoa minkä kerettiin. Oli todella ihanaa saada yöpyä Hugon perheessä, meitä passattiin kyllä toden teolla ja kaiken kruunasi se, kun mä pääsin äitin viereen nukkumaan (se on etuoikeus reissuilla) ja Hugokin päätti tulla sit äitin toiseen kainaloon. Siinä me kaikki kolme maattiin selällään tyytyväisinä.

Aamusella käytiin taas lenkillä ja sit kohti näyttelypaikkaa jälleen. Ansku ja Toni bongattiin jo jonosta, lisäksi näimme Kiian, Annen, Annen ja Annen. Olipas noita Anneja paljon.....taitaa kaikki Annet olla koiraihmisiä :) Itse näyttely meni pyhäpäivänä surkeesti, olin tuomarin mielestä liian pulska. Saman tuomion sai toinenkin koira edeltämme. No, se tietää sitä, ettei lenkit ainakaan lyhene ja vauhtikin vaan paranee.

1322375996_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Minäkö liian lihava????

Toki olimme hiukan pettyneitä, mutta kaikenkaikkiaan meillä oli mukava vkl ihanien ihmisten seurassa. Camillalle erityiskiitokset luotsatessa mua näyttelypaikoille ja kehän laidalla. Meidät vielä saateltiin matkakeskukseen, jossa sopivasti bussikin odotteli Lahteen lähtöä. Linja-autossa me torkuttiin molemmat, joten joutuisasti matka taittui.

1322377443_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tässä vielä Hugon poseeraus. Olit kivaa leikkiseuraa, nähdään taas!!!